Jag vill tacka…

Även filmstjärnor måste visa upp sin retoriska förmåga i det fall de vinner ett pris – i det här fallet i form av ett tacktal på självaste Oscarsgalan. Tacktal har också vissa oskrivna ingredienser som måste ingå, främst att inte glömma att tacka någon. Julia Roberts tar plats på scen och gör det lätt för sig genom att tacka alla hon någonsin mött! Lite kul tycker jag.

Lägg märke till folkhavet som de filmar från Julias perspektiv uppe  på scenen, inte konstigt att hon darrar lite på rösten. Hennes gapskratt får mig att känna mig lugn inför hennes tal och vidare skämtar hon och bjuder in publiken till skratt. Det är en konst att våga skämta och låta publiken skratta när du talar men det sköter Julia galant.

Om Tystiklassen.se

Lärare som undervisar fotbollklasser i Aspuddens skola, född och uppvuxen i Stockholm. Brinner för skolans undervisning, retorik och bra böcker. I den här bloggen får du följa med i skolans vardag och ta del av en stor dos lektions -och litteraturtips. Här skapas och återberättas delar av mina upplevelser och erfarenheter genom fotografier och ord. Välkommen att följa med! Visa alla inlägg av Tystiklassen.se

Kommentarer är inaktiverade.

