Dagsarkiv: 25 januari, 2013

Helg igen?

mario2

Veckorna går så fort och ännu en helg överraskar mig med sin snabba ankomst. Jag ska som vanligt ägna mig åt att läsa böcker men en annan svaghet lockar även mitt intresse, nämligen Super Mario. Ska baske mig klara spelets sista level i helgen – är så nära nu! Eller hur brorsan?

Trevlig helg!

Mimar Beyoncé nationalsången?

Barack Obama har svurits in som USA:s president för en andra period. Under en sluten ceremoni i Washington svors Obama in redan i söndags, men i måndags skedde det ”i repris”, så att alla som så önskade kunde vara med.

Efter Obamas pampiga installation rasar spekulationerna i massmedier: Sjöng Beyoncé den amerikanska nationalsången live, eller mimade hon? Enligt en talesperson för orkestern som spelade musiken under ceremonin ville Beyoncé i sista stund ha förinspelad musik till sitt framträdande.

Här har vi ett ypperligt exempel på massmedialt skvaller. Det är min åsikt. Att Beyoncé kan sjunga är däremot fakta. Döm själv!

Lyssna gärna vidare på Obamas tal som kommer efter nationalsången.