God jul flitiga nisse och nissa!

Adventsbild

En stämningsfull tid ligger framför oss. För många är julen en av årets mest tradionsrika perioder – en spännande, högtidlig och medryckande helg. För andra betyder julen en tillvaro fylld av stress och oro. Alla de förpliktelser som högtiden medför kan ibland dölja en del av charmen. Andra firar inte julen som högtid utan lutar sig tillbaka och njuter av ett stundande lov.

Hursom så vill jag tacka dig alla för en slitsam termin. Jag har fått höra att jag ställer höga krav och jag vet att jag tjatar och gnatar MEN det har ju gett resultat. Kunskap har levererats såväl i klassrum som i korridor, på tunnelbana och fotbollsplan. Pepp och coahing varvat med skratt, tårar och en gnutta livskunskap har satt fina bokstäver på dina förmågor i både svenska och so.

Nu finns tid för återhämtning, vila och uppladdning inför nästa halvlek – VT 14. Både för dig och mig. Jag är så stolt över dina prestationer  – var det du med!

godjul-gottnytt-ar

Önskar Marie-Therése

Om Tystiklassen.se

Lärare som undervisar fotbollklasser i Aspuddens skola, född och uppvuxen i Stockholm. Brinner för skolans undervisning, retorik och bra böcker. I den här bloggen får du följa med i skolans vardag och ta del av en stor dos lektions -och litteraturtips. Här skapas och återberättas delar av mina upplevelser och erfarenheter genom fotografier och ord. Välkommen att följa med! Visa alla inlägg av Tystiklassen.se

Kommentarer är inaktiverade.

